Denní zpravodajství:

Nejstarší regionální deník (zal. 1996):
20.4.: Legionář a úspěšný motocyklový závodník studoval gymnázium ve Velkém Meziříčí

19.4.: Z policejního deníku: opilý muž poškodil posuvné dveře na nádraží; způsobil nehodu a ujel

19.4.: Výstava S lilií i bez lilie připomene sté výročí třebíčského skautingu

19.4.: Mohelenská hadcová step má novou naučnou stezku i zázemí pro návštěvníky

19.4.: Mladý cizinec zemřel při nehodě u Humpolce na dálnici D1, narazil do zaparkovaného kamionu

19.4.: Dominika Mrkosová - policistka, plavkyně a maminka v jedné osobě. Z březnového plaveckého mistrovství přivezla na Vysočinu pět medailí

18.4.: Z policejního deníku: řídil čtyřkolku i přes zákaz řízení vozidel; chodec po střetu s autem utrpěl zranění

18.4.: Ve Velké Bíteši vysadili lípu svobody; v nedalekém Jáchymově bude otevřen sad s osmatřiceti ovocnými stromy

18.4.: Případem napadení psem se zabývají žďárští kriminalisté. V příspěvku, který se objevil na sociální síti, se objevily nepravdivé informace

18.4.: Měření rychlosti v pátek na Vysočině. Přehled vybraných míst měření rychlostních limitů

18.4.: Lipnická poezie, haškovská poetika a hradní pověsti. Nad Lipnicí začne básnit Poesiomat

18.4.: Jihlavská nemocnice vybavila sanity moderními vysílačkami

17.4.: Z policejního deníku: vlak narazil do spadlého stromu; řidič od nehody ujel

17.4.: U cyklostezky na Žďársku ležely v lese granáty z II. světové války

17.4.: Opilá řidička bourala, nadýchala přes dvě promile

Publicistika:

H umoresky Bedřichovské
Vzpomínky a sekvence (nejen) z jihlavského Bedřichova, Dřevěných Mlýnů a okolí:
Příběh dušičkový…

Jak hospodář Václav chtěl tak usilovně život zachránit, až o něj přišel…

Děkanovo kvarteto, aneb, jak většina má vždy patrně asi pravdu.

Listopad 1989: Koncert ve Vlašimi, demonstrace nefachčenek – a také co tehdy prorocky odhadl starý kněz.

Jak se moje pomsta udavačskému komunistickému dědkovi skrze krásné ženské nohy proměnila v trojku z chování.

Proč měl jihlavský adventní věnec nikoli čtyři, ale šest svíček?

Těžké hříšníky jejich vlastní hříchy ani do hrobu někdy nepustí…

Příběh dušičkový, aneb jak jsem se už nikdy nestal mrakopravcem.

Co povyprávěl starý skicář o poslední šachové partii s mým dědečkem?

Příběh ztraceného kocourka Mňouka…

Jak jsem kdysi rozebíral a vzápětí postavil – kremační pec!

Důstojník socialistické armády zůstane důstojníkem – i kdyby byl třebas ministrem!

O studentské lásce, o tajném biskupovi a i o tom, jak jsem se stal vlastně novinářem

Závod míru, aneb jak jsem kdysi v továrně zachránil negramotného mistra.

Doutník od papeže, aneb děda výtržníkem…

Iglau.cz: Publicistika, historie, zajímavosti

Sháníte marně homeopatika? V našem eshopu XIV. svatých Pomocníků máme vše!

Na stránkách Třebíče je k vidění realistická vizualizace budoucího obchvatu města
Sdílet článek
Ředitelství silnic a dálnic (dále jen ŘSD) nechalo zpracovat realistickou vizualizaci. To znamená video, které ukazuje reálnou silnici v krajině, včetně křižovatek, protihlukových stěn, tunelu, mostů a dalších. Video je přístupné na titulní straně webu města www.trebic.cz, i na oficiálních stránkách třebíčského obchvatu www.obchvat.trebic.cz.
image-1
„Vizualizace je výborně zpracovaná, lidé si udělají přesný obrázek toho, jak bude silnice vypadat, kudy povede, jak budou řešené křižovatky, sjezdy či odhlučnění obytných zón,“ uvedl starosta Třebíče Pavel Pacal.

Jakmile stát schválil trasu přepravy nadrozměrných nákladů pro výstavbu nového jaderného zdroje v Dukovanech včetně obchvatu Třebíče, aktivovali se odpůrci této trasy.

„Je to pochopitelné, je to velká dopravní stavba a ta nikdy nebude vyhovovat všem. Musíme se ale dívat na město jako celek, na to, v jaké době žijeme a také do budoucna. Není šance, že by v dohledné době na silnicích ubylo aut. Tohle je problém, který řešíme dnes a denně, parkování a kapacitu silnic. Jediným řešením, které zklidní dopravu ve městě, je nová silnice. Alternativní trasa k Bráfově a Pražské, které jsou přetížené,“ popsal problémy dopravy Pacal.

Odpůrci obchvatu vydávají materiály, které zkreslují situaci a mají tendenci zastrašit obyvatele Třebíče. Proto město vydalo brožuru, ve které odkazuje na nově zpracovanou vizualizaci a vyvrací mýty, které o budoucím obchvatu panují.

„S odpůrci se při podobných stavbách musí potýkat všechna města, která obchvaty a městské okruhy staví. Není důvod strašit Třebíčany vykonstruovanými problémy. Dopravu na hlavních tazích Třebíčí je potřeba rozprostřít na víc komunikací, potřebujeme alternativní objízdné trasy co nejdříve, ne chiméru v podobě takzvaného velkého obchvatu, kterou stát odmítl a nikdy ji nepostaví,“ doplnil Pavel Pacal.

Historie obchvatu

O obchvatu Třebíče se začalo mluvit v 70. letech, kdy se rozhodlo o budování Jaderné elektrárny Dukovany. Tehdejší vedení města i stát však nešťastně zvolili průtah městem. Proběhly rozsáhlé demolice a úpravy terénu, které navždy změnily tvář Třebíče. Ulice Sportovní, Sucheniova, Bráfova a Pražská tak dnes tvoří pomyslnou čáru přes střed města, která je obtížně propustná pro běžný pohyb Třebíčanů po svém městě.

V 90. letech se poprvé začalo uvažovat o vybudování smysluplného a hlavně funkčního obchvatu, který by tento problém vyřešil.

2003

V roce 2003 bylo na stole sedm variant, které počítaly s částečným vedením obchvatu po Hrotovické ulici. Hrotovická ulice však nemá kapacitu pro dnešní intenzitu dopravy a součástí obchvatu být rozhodně nemůže. Sedm variant na jihozápadě bylo podrobeno dopravní a urbanistické analýze.

2005

Zastupitelé města vybírali ze sedmi variant. Vítězná varianta číslo jedna - přes Terovské údolí, dolů do Libušina údolí a na Koželužskou ulici necitlivě zasahovala do městské zeleně. Varianta číslo sedm, naopak preferovaná ekosdruženími a spolky, však vyžadovala výstavbu nebývalé vysokého a dlouhého mostu a navíc by znamenala demolici velkého množství obytných budov.

2012

Trasa obchvatu začala nabývat podoby, která už je mnohem citlivější k zeleni a zároveň nevyžaduje rozsáhlé demolice ve městě. Trasa vede po svahu Lorencova údolí. V této podobě je natolik přijatelná, že může být zapracována do nového územního plánu města.

2014

Od roku 2014 trasa obchvatu nabyla dalších pozitivních změn. Město vyjednalo se státem (Ředitelstvím silnic a dálnic) zjednodušení obchvatu a úplné vyřazení demolic obytných budov. Terovského údolí se obchvat dotkne jen okrajem a za poliklinikou (místa pro výstavbu rodinných domků) obchvat povede v hlubokém zářezu.

2016

Trasa obchvatu je ve finální podobě, přijatelné pro stát i vyhovující ochraně přírody i pohodlí obyvatel.

2017

Vláda 23. října schválila úpravy silnic a mostů pro přepravu součástí nových jaderných zařízení. Jednoduše řečeno: Stát se zavázal obchvat zaplatit.

2018

Sociologický průzkum veřejného mínění mezi občany Třebíče ukázal, že bezmála 70 procent obyvatel s vybudováním obchvatu Třebíče souhlasí.

2020

Stát a ČEZ se dohodli. Výstavba nových bloků v Dukovanech je potvrzenou skutečností.

Odpůrci obchvatu soudně napadli trasu obchvatu. Soud námitky smetl ze stolu.

Jak bude výstavba obchvatu probíhat?

2018 - 2022

Vyřízení dokumentace EIA Jihozápad, projednání s občany, zpracování projektové dokumentace pro územní rozhodnutí.

2022 - 2023

Výkup pozemků

2022 - 2024

Zpracování projektové dokumentace pro stavební povolení a realizační dokumentace a vyřízení stavebního povolení.

2025 - 2029

Stavba

2027 - 2029

Postupné zprovozňování jednotlivých provozních souborů

Více informací a video na:
obchvat.trebic.cz/
- tz -
Sdílet článek na Facebooku

Dnes je úterý 23. duben
(10. duben kalendáře iuliánského)
• 2024 rok křesťanského letopočtu
• 7513 let od stvoření světa
† Svátek dle katolického tradičního kalendaria na 23. 4.:
Pátek po druhé neděli Velikonoční Sv. Vojtěcha, biskupa pražského, mučedníka a patrona zemí Koruny české Sv. Jiří, mučedníka
‡ Svátek dle pravoslavného kalendaria na 10. 4. (23. 4.):


  Nejnovější:


Výpočet vašich osobních homeopatik podle data narození:

(na leosvancara.cz)

Z Jihlavy a okolí:

Jihlava - kultura, zábava:

Jihlava - ostatní:

Jihlava, zajímavosti: